Viktig information
för våra kunder

Vi på Consensus Asset Management strävar efter att ge våra kunder den information de behöver för att fatta välgrundade beslut. Tillsammans formar vi en framtid där dina investeringar speglar dina ambitioner. Du kan alltid kontakta oss för frågor.

Här hittar du all nödvändig juridisk information, avtal och villkor som gäller för våra tjänster. Vi strävar efter att vara transparenta och tydliga i vår kommunikation så att du kan fatta välgrundade beslut.

Våra tjänster omfattar kapitalförvaltning och rådgivning, anpassade efter dina individuella behov och ambitioner. Vi är här för att hjälpa dig navigera genom komplexiteten i finansvärlden och ge dig den insikt du behöver.

Vi erbjuder en rad olika avtal och villkor som är utformade för att skydda både dig och oss. Det är viktigt att du läser igenom dessa noggrant för att förstå dina rättigheter och skyldigheter.

Om du har några frågor eller behöver ytterligare information, tveka inte att kontakta oss. Vi är alltid redo att hjälpa dig med dina funderingar.

Vi värdesätter din integritet och säkerhet. Därför har vi implementerat strikta riktlinjer för hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter.

Vi tror på att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, baserat på förtroende och öppenhet. Ditt förtroende är avgörande för vår framgång.

Tack för att du väljer Consensus Asset Management. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att uppnå dina finansiella mål.

Integritetspolicy
Disclamer

Informationen på internetsidor tillhörande Consensus Asset Management AB är baserad på källor som av Consensus bedömts vara tillförlitliga. I den mån internetsidor tillhörande Consensus innehåller länkar till andra hemsidor kan Consensus inte garantera åtkomst till dessa och Consensus frånsäger sig allt ansvar för innehållet på sådana sidor.

Informationen tillhörande Consensus gör inte anspråk på att vara fullständig och skall ej heller ses som investeringsrådgivning. Varje investeringsbeslut fattas självständigt av kunden. Consensus frånsäger sig allt ansvar för direkt eller indirekt förlust eller skada av vad slag det må vara som grundar sig på den nämnda informationen.

Att investera i värdepapper är ett risktagande. Information på internetsidorna om historisk eller faktisk avkastning är inte en garanti för, eller en indikation om, framtida utveckling eller avkastning. Hela eller delar av det investerade kapitalet kan gå förlorat.

Inspelning av Samtal

Consensus Asset Management AB (nedan kallat Consensus) spelar in och lagrar alla telefonsamtal (oavsett om det rör sig om fast telefoni, mobiltelefoni eller annan typ av telefoni) mellan Consensus och kunder och blivande kunder, som leder till eller kan leda till transaktioner. Detsamma gäller elektronisk kommunikation. Telefonsamtal och elektronisk kommunikation mellan Consensus och kunder som leder till eller kan leda till överenskommelser, order, transaktioner, rådgivning, offert eller liknande bevaras på kundens digitala kundkort i ett CRM-system eller på motsvarande sätt.

All lagring enligt ovanstående ske i enlighet med vid var tid gällande lagstiftning.

Personuppgiftsansvarig

Consensus Asset Management AB ansvarar för de kunduppgifter som behandlas.

Privatpersoner har rätt att kostnadsfritt, en gång per kalenderår, få information om vilka personuppgifter som vi behandlar. Begäran görs skriftligt och ska undertecknas av den sökande samt innehålla uppgift om namn och personnummer. Begäran sänds till:

Consensus Asset Management AB

Registerutdrag

Betagatan 2

431 49 Mölndal

Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan inkommit till Consensus Asset Management.

Klagomål

Hit vänder du dig om du har klagomål och vill komma i kontakt med Compliance.

Om du efter vår prövning av ditt klagomål inte anser dig kunna acceptera vårt beslut kan du vända dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

ARN prövar opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners, icke professionella kunders, tvister mot näringsidkare.
Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens webbplats: www.arn.se.

Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende. Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet.

Skriv till:
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51  Stockholm

Läs mer på Konsumenternas bank- och finansbyrås webbplats: www.konsumentbankbyran.se.

Konsumentvägledare i din kommun lämnar också råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor om våra tjänster och hur vi arbetar.

Vad erbjuder ni?

Vi erbjuder skräddarsydd kapitalförvaltning och rådgivning. Vårt fokus ligger på att förstå dina unika behov och ambitioner. Genom personlig och transparent vägledning hjälper vi dig att nå dina ekonomiska mål.

Hur arbetar ni?

Vi arbetar med en personlig och transparant metodik. Genom att analysera marknaden och dina mål skapar vi en skräddarsydd strategi. Transparens och kommunikation är centrala i vår process.

Vilka är era avgifter?

Våra avgifter är konkurrenskraftiga och baseras på de tjänster vi erbjuder. Vi strävar efter att vara transparenta med kostnaderna så att du alltid vet vad du betalar för. Kontakta oss för en detaljerad översikt.

Kan jag investera själv?

Ja, vi erbjuder stöd för dem som vill investera själva. Vi kan ge råd och verktyg för att hjälpa dig på vägen. Vårt mål är att ge dig den kunskap du behöver för att fatta informerade beslut.

Hur kan jag börja?

För att börja, kontakta oss för en inledande konsultation. Vi diskuterar dina mål och hur vi kan hjälpa dig. Tillsammans skapar vi en plan för din ekonomiska framtid.